Desværre er der nogle ting ved spillet der gør at det ikke er helt så underholdende som det ellers har potentiale til. Vagterne er det største problem. De findes i et rimeligt antal og man har stort set ingen chance for at undgå dem hvis man bliver opdaget. Eneste mulighed et at skræmme dem med et kostume, som man finder i de Superman-agtige telefonbokse der er placeret rundt omkring, eller æde et træ og spytte på dem. Problemet er, at selv med kostumet er det temmelig svært at ramme vagterne og det ender tit med at man blive taget til fange istedet. Et andet problem er, at det kan være svært at bedømme afstanden i forskellige spring, hvilket tit medfører frustration, da man enten falder ned fra en høj platform eller i vandet og drukner. Derudover er der også de famøse dødsfælder, hvor man ikke har en chance for at slippe væk. På den første bane er der f.eks. pludselig en krokodille der hopper op af søen og tramper dig flad, helt uden varsel. Man får ganske vist lov at fortsætte ufortrødent, men det er et irritationsmoment når der findes flere af disse ’fælder’, især når man bliver fanget tre gange i den samme inden man er sluppet ud af farezonen.
”I dink a thaw a puttycat”
Uden på nogen måde at nå det ultimative indenfor grafisk design, er grafikken dog ganske nydelig. Spillet er naturligvis cel-shaded, hvilket især gør karaktererne nydelige. Animationerne er også ganske flotte og Taz har mange underholdende af slagsen. Desværre kan banerne ikke helt fange magien og stilen fra tegnefilmene, og nogle af dem ligner baner man har set et utal af gange før. De er dog pænt lavet og man kan skue ud over dem fra høje afsatser, hvilket giver en ganske glimrende effekt. Stemmeføringen er til gengæld lige i øjet (eller øret). Taz, Tweety, Sam og de andre, lyder fuldstændig som taget ud af filmene, selvom lidt mere variation i sætningerne ikke havde skadet, selv om humoren er ganske god. Styringen er rimelig præcis, men til tider ukontrollabel. Bruger man Taz’s spin-move er han temmelig svær at styre, men tit er dette move nødvendigt for at komme op af stejle bakker og andet. Og hvorfor kan man destruere træer og andet med dette move, men ikke slå vagterne ud?
Kunne være bedre
Der er indtil videre ikke det store udvalg i platformspil til Xbox, men derfor kunne Taz: Wanted sagtens være blevet et bedre spil, med nogle små ændringer i designet. De mange vagter, svære hop og fælder, gør spillet en del sværere end det burde være, målgruppen taget i betragtning. Dermed ikke sagt at spillet ikke et godt eller tilpas underholdende, man skal bare være forberedt på en del frustration. Er man stor tilhænger af denne genre skal man nok kigge nærmere på spillet, men alle andre bør vente til der dukker noget bedre op.