Opgaverne varierer mellem alt fra at skulle slå en high-score til at vinde gadekonkurrencer og hænge fast bag på biler. Alsidigheden er i hvert fald bemærkelsesværdig og sjældent set i denne type spil, hvor man for det meste brygger videre på en kendt opskrift.
Men det er samtidig her, at spillet ryger i med begge ben. På den lille skærm bliver alting hurtigt rodet og man mister let overblikket, hvilket gør spiloplevelsen ret frustrerende. Activision skulle hellere have holdt sig til noget mere traditionelt, hvad angår banedesignet.
Ny facade
Grafisk følger Tony Hawk 4 godt med i konkurrencen, dog uden at udnytte maskinens fulde potentiale. Spillet ses oppefra, som vi kender det, fra en isometrisk vinkel og giver dermed en ”fornemmelse” af at være 3D, ved hjælp af flere lag oven på hinanden. Bortset fra den førnævnte mangel på overblik det giver, ser det faktisk godt ud og ligge på højde med Aggressive Inline, som må siges at være den eneste konkurrent på GBA markedet.
Hvad angår lydsiden løber Aggressive Inline dog af sted med guldmedaljen og efterlader Tony med et forbavset ansigtsudtryk. Aggressive Inline’s baggrundsmusik var utrolig flot og på mange måder revolutionerende for GBA spil, så det er ingen overraskelse at Tony ikke når op samme niveau. De gentagne bas-rytmer blive dog hurtigt irriterende og bliver endnu hurtigere skruet ned. Lydeffekterne er dog som man kan forvente; funktionelle uden nogen form for nytænkning.
Tony Hawk kører med klatten grafisk, men bliver dog banket tilbage til stenalderen hvad angår dets lydside.
Konklusion
Tony Hawk prøver at være noget det ikke kan. De store baner og muligheder er imponerende, men for overvældende for den lille skærm og få knapper. Enhver fan af genren, eller Tony Hawk, bør helt klart eje udgivelsen, men Aggressive Inline er dog bedre grundet dets mere simple gameplay, der dog alligevel rammer plet.