mellemsekvenserne). Texturerne på omgivelserne springer i øjnene ved at være i en - til tider pinlig - lav opløsning. Alligevel er spillet ikke direkte grimt. Helt galt går det først, når det bevæger sig. Et actionspil skal simpelthen køre stærkt og flydende; Rune kører langsomt og hakkende. Det generer styringen og gør det svært at time sine angreb og hop. Ind i mellem går det helt galt og frameraten falder til 4-5 billeder i sekundet. Det er bare ikke godt nok og en mindre skændsel for konsollen.
Laaange loadetider
Lignende spil har været plaget af lange loadetider og Rune er bestemt ingen undtagelse. Mellem hver mission gemmes spillet, næste bane loades og så hentes der lige lidt oplysninger tilbage fra memory card'et - omkring halvandet minut tager det. Hver gang. Taget i betragtning af, at mange missioner er meget korte, føler man næsten at man venter mere end man spiller. Skulle man ske at dø - og det er absolut en mulighed når man hopper over lavasøer - tager det såmænd ligeså lang tid at hente den selvsamme bane igen. Simpelthen uacceptabelt.
Hold dig væk
Rune er ikke pengene værd. Det er en direkte dårlig konvertering af et middelmådigt pc-spil. Det udskiller sig på ingen måde og er faktisk noget af en prøvelse at spille. Spillet er fyldt med bugs og kan finde på at gøre de mest tåbelige ting. Under testen formåede det endda at køre ned ved flere lejligheder - uhørt for et konsolspil. I det hele taget virker det som om, udviklerne har troet, at de lige kunne forbedre spillet i næste patch. Har man lyst til meningsløs nedslagtning, er Gauntlet: Dark Legacy klasser bedre. Har man mod på lidt mere, bør man istedet vente på Devil May Cry. Rune: Viking Warlords bør man under alle omstændigheder undgå. Det skal dog siges, at hvis man har begået bommerten og investeret i spillet, kan man faktisk vænne sig til nogen af de værste aspekter med tiden og få en rimelig oplevelse ud af det. Det er relativt langt og med flere sværhedsgrader er der potentielt mange timer i det. Derfor er det stadigvæk dårligt.