cut-sekvenser, så går det hele går op i en højere enhed. Alt dette, kombineret med nogle snedige kameravinkler, gør at spillet altid har en meget uhyggelig stemning. Det forekommer tit at du går ind i et rum og kan høre en zombie, men du aner ikke hvor den er, for du kan kun høre den. Meget nervepirrende. Eneste kritikpunkt er de evigt tilbagevendende ’borders’, men det er dog langt fra så galt som i Onimusha. Selve lyden er også sublim. Resident Evil-serien har altid været kendt for sin meget dystre lyd, og det samme gør sig gældende her. Den tomme lyd af dine fodspor, knirkende døre, og den susende vind samt et nervepirrende soundtrack hæver spillets stemning op på et niveau hvor man virkelig føler sig presset og nervøs. Oven i dette er der de sædvanlige chok-effekter, hvor man lige slapper af et øjeblik fordi man tror at der er fred og ingen fare....for så pludselig at fare sammen fordi en zombie brager gennem et vindue lige foran dig. Alt dette er rigtig godt lavet og spillet er til tider mere skræmmende og uhyggeligt end de fleste film.
You can run, but you can’t shoot
Det største problem med spillet er styringen. Kontrollen er som vi kender den. Tryk ’op’ for at gå fremad og til siden for at dreje din karakter. Denne styring har Capcom desværre bibeholdt, selvom den i dag virker noget akavet. Det er f. eks temmelig irriterende at stå og skyde på en zombie, der hele tiden nærmer sig, hvorefter man er nødt til at vende sig om og løbe væk, hvorefter du igen skal vende dig om for at meje den ned. Dette fører til en del frustrerende dødsfald og det ville være langt bedre med en 3-d kontrol, hvor man løb den vej man pegede med joypad’et. Oven i hatten kan man ikke bevæge sig mens man bruger våben, hvilket er ret irriterende. Bare det at kunne gå baglæns mens man skyder ville hjælpe gevaldigt, for ikke at snakke om en ’strafe’ option, som vi kender det fra bl.a. Quake III, Unreal, Red Faction osv. Er man vant til Resident Evil er dette ikke noget stort problem, men lidt fornyelse på denne front ville gøre underværker.
Playstation 2 vs Dreamcast
Som de fleste nok ved er Code Veronica en konvertering af et Dreamcast-spil og spørgsmålet er så om det er værd at smide pengene på bordet hvis man har det i forvejen. Umiddelbart nej, for spillet er basalt set præcis det samme. Capcom har godt nok lagt 10 minutters ekstra cut-sekvenser ind, men det ændrer jo ikke spillet drastisk. Er man derimod en af dem der ikke har en Dreamcast kan man roligt løbe ned til sin forhandler og købe spillet. Der er masser af replay-value i spillet, da man kan åbne op for både en battle-mode, en first-person-mode og et par af de andre karakterer. Oven i købet får man desuden den flotte Devil May Cry-demo, som Capcom har været så flinke at lægge oven i. Savner man et horror-spil så vil dette holde de fleste godt beskæftiget indtil Silent Hill 2 kommer, og selvom det ikke er uden diverse småfejl er det stadig et kanonspil.