mere pålidelig og dødbringende overfor fjender på tæt hold. Kampflyet har den fordel at det er hurtigt, manøvredygtigt og kan dække store arealer i løbet af ingen tid, men til gengæld er det så som så med våbenpræcision. Grundet det store antal fjender i Gunmetal vil man næppe undgå at blive ramt i ny og næ, så heldigvis er der placeret nogle zoner, hvor man kan genoplade sit skjold og få friske forsyninger at ammunition. Spillets 14 missioner varierer fra at skulle skyde alt i området, til samtidig at skulle beskytte konvojer eller specielt nyttige installationer.
Glimrende grafik, dårlig lyd
Det skal ingen hemmelighed være, at Gunmetal ligger meget tæt op af en anden 3D-shooter til Xbox, nemlig Gunvalkyrie, men grafisk når spillet desværre ikke helt samme niveau. Landskaberne på Helios er varierede og ganske detaljerede, selvom kvaliteten af teksturerne godt kunne være lidt bedre visse steder, men som helhed dannes en god illusion af en delvist uudforsket planet. De forskellige fjender er også godt lavet og spillet har et fint metallisk look, der oser af højteknologi. Animationen er også fin og overgangen mellem robot og fly er glidende lavet. De mange special effects er nydelige og der er flere fine detaljer imellem, bl.a. en animeret himmel og kornmarker der svajer i vinden. Det eneste der trækker fra er den slowdown der plager spillet i ny og næ. Lyden i spillet er desværre temmelig ringe. Stemmerne er rimelig dårligt udført og musikken er direkte belastende, men heldigvis har man mulighed for at bruge sin egen via harddisken og det er et gevaldigt plus i dette tilfælde. Kontrollen i spillet er også ganske enkel, selvom man bruger næsten alle knapper, og man har mulighed for at lave sin helt egen opsætning, så alle skulle kunne finde deres egen favorit.
Gunmetal vs. Gunvalkyrie
Gunmetal er et spil der er lidt svært at bedømme. Der er et ganske intenst actionspil med 14 missioner, der dog alle er set før i andre spil. Missionerne er endvidere heller ikke specielt lange, men til gengæld er der aldrig et kedeligt øjeblik, da man stort set er i kamp hele tiden. Rage har prøvet at skille sig lidt ud fra andre med den lidt specielle robot, men dette skaber kun en anelse mere variation, som ikke er holdbar i længden, specielt da der ikke er noget at komme efter når man først har gennemført spillet. Er man shooter-fan kan man godt kigge nærmere på spillet, men vi anbefaler at man samtidig kigger på Gunvalkyrie, da de to spil ligger temmelig tæt op af hinanden, både i stil, længde og look. Gunvalkyrie er dog den smule mere finpudset af de to, der gør det til et bedre spil.