Caspers univers og intet stikker ud. Teknisk set kører spillet overraskende med full scene anti-aliasing, men da det samtidig er i lavopløsning, er det mere pudsigt end imponerende. Der er til gengæld intet at klage over på frameraten, der kører fuldstændig glidende ved 50 fps.
Flot, men kort soundtrack
Musikken i spillet er som taget ud af en gotisk gyserkomedie og som sådan fremragende. Desværre er der kun få og korte numre, der fører til stor gentagelse. Effekterne er som de skal være, mens stemmeføringen går fra middelmådig til elendig.
Ubalanceret sværhedsgrad
Det er klart at figuren Casper er rettet mod det yngre publikum og det rejser en række problemer ved spillet. Det er ikke nær så børne- og brugervenligt, som det burde have været. Som eksempel kan nævnes det faktum, at det meste man har klaret i hver bane annulleres, hvis man forlader den. Det er særdeles irriterende, da det ødelægger muligheden for at gå videre med en anden opgave, hvis man er kørt fast i den nuværende. Samme fænomen opstår i øvrigt når man dør eller gemmer. Det er også unødvendigt, at man kan blive Game Over i spillet og tvinges til at starte forfra. Spillet skulle have være langt mere tilgivende på disse områder, hvis de yngre skulle finde det rigtig spilbart.
Ujævn oplevelse
Casper: Spirit Dimensions ender hverken som fugl eller fisk. Spillet har en visuel stil og en række opgaver, der synes rettet mod de mindste. På den anden side er der en kontrol og sværhedsgrad, som passer langt bedre til et ældre publikum. Vi fandt det til tider underholdende bare at svæve formålsløst rundt og udforske banerne frit, men i længden er der ikke nok at komme efter. Udviklerne har tilsynelande ikke formået at finde ind til dét, som er spillets egentlige styrke - i hvert fald mangler fokuseringen. Der findes langt værre spil i genren, men bestemt også langt bedre. Det er svært at se, hvilket publikum der skulle få det optimale ud af Casper: Spirit Dimensions.