Seperat multiplayerdel
Udover den omfattende singleplayerdel byder Turok: Evolution også på en selvstændig multiplayerdel. Op til fire spillere kan dyste på en række specialdesignede multiplayerbaner, der er meget afvekslende. Man kan spille med forskellige figurer og alene muligheden for at spille en lynhurtig raptor mod en gruppe soldater, er nok til timers underholdning. Der er selvfølgelig også forskellige spilmuligheder som capture the flag og hvad man ellers forventer af den slags - dog desværre ingen bots.
Blandet teknik
Grafisk er Turok: Evolution en blandet fornøjelse. Udendørslandskaberne er omfattende med mange detaljer som bevægende planter og neutrale dyr. Man skal dog ikke nærstudere de enkelte objekter, for teksturerne er så mudrede som kørte spillet stadig på Nintendo 64. Hastigheden holder sig for det meste på 50 fps, men falder i multiplayer og på enkelte andre steder, uden at det er direkte generende. Det er til gengæld den dårlige PAL-konvertering. Sorte kanter og hakkende videosekvenser dominerer billedet. Lydsiden har lige dele gode og dårlige elementer. Musikken er meget velpassende, omend ikke videre melodisk. Nogle lydeffekter passer perfekt, mens andre er direkte elendige. Lyden er optimeret til Dolby Surround II.
Manglende finpudsning
Samlet set er Turok: Evolution ikke hvad det burde have været. Det er generelt et godt og velfungerende FPS, men potentialet var til mere. På næsten alle områder virker spillet ufærdigt og et par måneders finpudsning kunne have gjort underværker. Spillet gik ned under afprøvningen og en slem fejl i multiplayerkampe bytter nogle gange rundt på styringen, hvilket fører til mindre katastrofer. Turok: Evolution er et gammeldags FPS og halter klart bagefter moderne titler som Halo. Produktet føles ikke gennemarbejdet og har flere tekniske problemer. Men i sidste ende kan man godt se igennem problemerne og så er der mange timers underholdning i både single- og multiplayer, som sagtens kan forsvare et køb for genrefans.