Kikset konvertering
Man kunne forvente at Midway havde løst nogle af problemerne i Spy Hunter, men GameCube-konverteringen har intet, som PS2-originalen ikke har - i hvert fald i den positive ende. Faktisk er spillet blevet både dårligere og grimmere. Hvordan udviklingsholdet har formået, at få så meget mindre ud af et teknisk overlegent system, må være et simpelt spørgsmål om ligegyldighed og besparelser. For det første er der tale om en dårlig PAL-konvertering med enorme sorte kanter, der fylder en femtedel af skærmen. Endvidere er billedet tydeligt fladtrykt og der er ingen 60Hz-funktion. Videosekvenserne er i meget lav opløsning og den tydelige komprimering gør det kun endnu værre. Spillet byder på masser af popup og urimelige mængder slowdown. Selv når man ligger alene på vejen, kan det hele begynde at hakke og på visse tidspunkter lider spilbarheden markant under fænomenet. Endelig er teksturerne i skræmmende lav opløsning og uden nogen form for filtrering. Det betyder at man ser en grad af pixelering, som burde høre en fjern fortid uden 3d-acceleration til.
Vælg en anden version
Man kan stadig se det originale Spy Hunters kvaliteter, men de er begravet dybt under de tekniske svagheder. Grafikken i PS2-udgaven var i forvejen intet bemærkelsesværdigt, men et eller andet er gået helt galt i konverteringen, der kun kan beskrives som uacceptabel. Vil man genopleve Spy Hunter er både det originale arkadespil og PlayStation 2-udgaven værd at kigge nærmere på - for ikke at nævne Xbox-versionen, som indeholder begge dele. GameCube-versionen gør man bedst i at glemme og det er i hvert fald et spil der skal gemmes langt væk, når man får konkurrerende konsolejere på besøg.