Manglende ketcherlyd
På lydsiden er det igen tilskuerne der gør det bedst. Musikken er ikke bemærkelsesværdig, men heldigvis anonym og udskiftelig med eget soundtrack. I forhold til Virtua Tenis savner man dog ketcherlyden, hvormed man kan høre hvordan bolden rammes og straks løbe i position.
Slam Vs. Virtua
Det er ikke til at komme udenom sammenligningen mellem Virtua Tennis og Slam Tennis. Den store forskel består i gameplayet og ikke mindst holdbarheden. Det geniale ved Segas spil er, at det simple Pong-agtige gameplay er lige så lettilgængeligt, som det er dybt. Man har hurtigt totalt kontrol over spillet og dernæst er det udelukkende et spørgsmål om at forfine sin taktik, så man kan spille sig frem til point. Infogrames' nye spil handler i højere grad om at positionere sig rigtigt i forhold til bolden og slå vindere. Der er ikke så meget spil i det. Når en bold rammer nettet, den forkerte side af stregen eller man kaster sig for kort, er det ikke fordi man har fortjent det, men fordi man ikke har heldet med sig. Det bliver trættende i længden.
Ingen alternativer
I modsætning til PS2-versionen, så har Slam Tennis til Xbox et marked uden konkurrenter, hvilket gør valget noget lettere. Har man brug for noget multiplayer-tennis kan spillet derfor sagtens anbefales, selvom det intet nyt har at byde på og højest gør tingene lige så godt. Men starter man her, ved man heller ikke hvad man savner. Andre kan roligt vende tilbage til deres Dreamcast og sætte Virtua Tennis i igen - det er stadig den ubesejrede mester. Som singleplayer-oplevelse er der stadig intet tennisspil, der er værd at bruge tid på.