kontakt, der åbner til et nyt rum, hvor Minoko skal hacke en computer for at få kontrol over et kanontårn, der endelig skal bruges til backup i et fjerde rum, mens Amber løber igennem. Når man spiller singleplayer kan det godt være lidt tungt, at skulle transportere de tre andre rundt, for følg-med-AI'en er ikke perfekt. Bagerste mand sidder lidt for tit fast i en dør eller falder ned i et hul. Heldigvis er banerne designede sådan, at man åbner genveje op, men til tider skal man alligevel gennemføre de samme puzzles flere gange i træk.
Rester af PC-konvertering
Grafikken bærer tydeligt præg - som spillet i helhed - af at være en PC-konvertering. Når det er sagt, skal det tilføjes, at det er bedre udført, end ofte set. Men sammenligner man med PS2-specifikke spil, så er modellerne meget simple, animationen stiv og omgivelserne sparsomme. Spillet udnytter ikke maskinens styrker og styrer ikke udenom dens svagheder. Heldigvis er frameraten for det meste ganske solid. Lydsiden holder sig for det meste anonym. Musik er der ikke meget af, mens atmosfærelyden generelt er velfungerende. Det samme gælder effekter og stemmer.
Snæver målgruppe
Hvorvidt man vil synes om Project Eden handler primært om to ting: synes man om de langsommelige puzzles og passer sværhedsgraden? Kan man forlige sig med spillet på disse punkter, er der mange gode timers underholdning at hente. Det hele er fuldstændig lineært, men banerne er så store, at man tit taber overblikket - især når nødvendige knapper eller udgange gemmer sig på mærkelige eller bælgmørke steder. Når man sidder fast, er det typisk fordi man ikke kan finde noget at lave. Det kræver stor tålmodighed og egner sig dermed bedre til den generelle PC-spiller. Der er godt nok en actionpræget death match-mode, men den virker ret tynd. Savner man et roligt og tankekrævende spil, er der ikke så mange alternativer til Project Eden og i det lys skal karakteren læses.