navne er let genkendelige og personerne tager skade undervejs. Samtidig er der flotte lyseffekter på kroppene, kombineret med små detaljer som flyvende sved og blod. I et par voldsforherligende replays ser man dog tydelige clipping problemer forårsaget af dårlig kollisionsdetektion. Tilskuerne er af den sædvanlige papfigur-slags og falder som det eneste helt udenfor. Visuelt er der ikke sket meget i forhold til PS2-versionen og det er skuffende, at den overlegne teknik ikke er udnyttet til f.eks. anti-aliasing. Lydsiden er noget kedeligere og især kommentatorerne bliver meget hurtigt irriterende; ofte gentager de sig selv flere gange i minuttet.
Kort karriere
Som lignende spil byder Knockout Kings 2002 også på en karrieremode. Man kan vælge sin favoritbokser eller - langt mere interessant - opbygge sin egen person fra bunden af. Man vælger udseende, stats og et special move, men det er langt fra så sofistikeret som i det typiske wrestlingspil. Efterhånden som man vinder kampe, optjenes der point, der igen kan bruges til at forbedre sin bokser. Desværre er der i modsætning til 2001-udgaven ingen træningssessioner mellem kampene. I det hele taget er karrieremoden skuffende kort, når man tager i betragtning, at det er den eneste interessante mulighed for singleplayerspil.
Forbedringer eller ej
Knockout Kings 2001 overraskede med sin spilbarhed og det øger skuffelsen over den nye 2002-udgave. EA Sports har skåret flere af de gode detaljer væk og fokuseret på at forbedre grafikken og andre grundlæggende ligegyldige detaljer, istedet for at løse nogle af forgængerens problemer. Det nye spil er underholdende i multiplayer, men til gengæld sørgeligt i singleplayer. Den eneste nyskabende tilføjelse, er muligheden for at skjule boksernes energibarer. Man kan så mærke sin egen tilstand via controllerens rumble-effekt, men kender aldrig modstanderens, hvilket gør kampene mere realistiske og intense. Om spillet så lever op til sin egen påstand om, at være det bedste boksespil nogensinde, må i høj grad være op til den enkeltes temperament. Under alle omstændigheder understreger det, at boksespillenes kvalitet langt fra er på niveau med deciderede fightere som Virtua Fighter- og Tekken-spillene.