Manglende dybde
Den første håndfuld timer i selskab med Eggo Mania er en fornøjelse. Gameplayet er hurtigt lært og sværhedsgraden starter tilpas lavt til, at man for det meste vinder og kommer videre. Der er en del af den samme magi som i Tetris, hvor det bare er behageligt, at sidde og spille. Men efterhånden som man dykker dybere ned i spillet, viser den simple grundidé sig at være lidt for simpel. Når man først har nået et vist niveau, er der ikke længere den samme udfordring i spillet. Man får bestemt sin opgave for på de højere sværhedsgrader, men det er bare fordi modstanderne bygger hurtigere. Der er et par forskellige bonusting at samle op - især bomberne til at ødelægge modstanderens tårn er underholdende - men det er ikke nok. Der savnes seriøse muligheder for at lave kombinationer eller andre mere avancerede ting.
Ikke på højde med originalen
I sidste ende tilføjer Eggo Mania for lidt til det originale Tetris-koncept. Mange af tilføjelserne - ikke mindst platformselementet - bliver med tiden mere til gene end gavn, da det tager opmærksomhed fra dét, spillet egentligt handler om. Eggo Mania er i princippet et velfungerende puzzlespil, der er underholdende i mindre doser. Det originale Tetris er bare et klart bedre spil. Endelig plages Gamecube-versionen af overdrevne lange loadetider. Omkring 25 sekunder går der mellem hver bane og det er cirka 25 gange for mange, når man tager den simple grafik og lyd i betragtning.