Ved at gennemføre single player-delen åbnes der op for et zombie-mini spil, hvor det gælder om at overleve så mange frådende zombier som muligt. Det er sjovt nok, men blegner fuldstændigt ved siden af tidens store zombier-fps (som jeg skal lade være unævnt her).
Der hvor spillet ryger helt til tops er i multiplayer. Igen er hele rygraden, selv fundamentet, snuppet direkte fra Call of Duty 4. Efterhånden som du får point for at skyde modstandere, kan du opgradere, så du får adgang til nye egenskaber og bedre våben. Et system der er så dragende at det kan få dig til at spille igen og igen.
Og det er absolut ikke kedeligt, selvom der lånes med arme og ben. Systemet virkede i CoD4 og det gør det sandelig også her. Det er sjovt at spille med de gamle våben og det er altid en fryd at skyde tyskere (eller russere). Der er masser af folk på serverne og det aldrig noget problem at finde en type spil der passer én.
Mange var tvivlende da de hørte at Call of Duty: World at War var en tur tilbage til 1940’erne og at det var Treyarch der stod bag spillet. Men tvivlerne er gjort til skamme. I sidste ende er det næsten kun et spørgsmål om du foretrækker et fps der foregår i moderne tid eller et der foregår dengang mormor var dreng. I mine øjne er Call of Duty 4 marginalt mere underholdende og står du og skal vælge de to i en butik, vil prisen på CoD4 også være lavere. Men kan du lide Anden Verdenskrig går du bestemt ikke galt i byen med Call of Duty: World at War.