Det undrer mig, hvorfor fjenderne ikke har et tilsvarende våben. Men det svar skal sikkert findes i den forholdsvis dårlige intelligens, som dine fjender er udstyret med. De bevæger sig nærmest ikke, og står ofte og skyder på samme sted uden at bekymre sig ret meget om at søge dækning, når du angriber dem. Så hvis de fik et våben som The Entrencher i hænderne kunne det ende i det rene kaos.
Spildte chancer
Fracture er en shooter, der er lige til at gå til, men spillet skiller sig ikke ud fra mængden, og bliver hurtigt kedeligt og trivielt. Gameplayet er basalt: skyd et par fjender, løb videre til næste checkpoint, skyd lidt flere og løb videre til næste checkpoint. Det er en skam, for jeg sidder med fornemmelsen, at det kunne have været meget bedre.
En lidt bedre kunstig intelligens hos fjenderne ville være at foretrække, men mere vigtigt, så bliver terræn ændringerne, der skulle være Fracture’s store styrke aldrig udnyttet til at skabe et mere underholdende spil.
Mulighederne for at ændre terrænet omkring dig kunne være brugt meget mere både til sjovere kampe, men ikke mindst til at lave langt mere underholdende baner.
Det delte USA
Historien kan være det, der skaber en forskel, men heller ikke her, har der været brugt meget tid på udvikling.
Som nævnt er vi ude i fremtiden og klimaforandringer har delt USA i to landområder adskilt af et stort bælte af vand. De to nye befolkningsgrupper, som er navngivet efter Atlanterhavet og Stillehavet, er kommet i krig, og du skal rydde op i den historie.
Det bliver ikke mere underholdende end det, så måske skulle vi bare håbe på, at LucasArts næste gang bruger kræfterne på Star Wars, hvor de har bevist, at de kan levere en fænomenal science fiction historie.