For at krydre lidt på gameplayet er der også mulighed for at køre rundt i forskellige fartøjer på nogen af banerne, men styringen af disse fungerer ikke rigtig optimalt og især de lette køretøjer skøjter rundt som var de på is. Man har også prøvet implementere et cover system, men da de fleste dækninger bliver skudt i stykker efter to-tre skud opgiver man hurtigt at gøre brug af det og i stedet begynder at kaste sig rundt for at undgå at blive ramt.
Spillets største fejl er dog kameraet. Da kameraet som sagt følger banen er der ikke nogen mulighed for at styre det overhovedet. Det ville sådan set ikke gøre så meget hvis man kun skulle løbe i én retning, men ofte finder man sig selv i en situation hvor vejene forgrener sig og man skal løbe imod kameraet, uden at kunne se hvad man løber imod eller hvad man skyder på. Jeg har også været ude for at kameraet har siddet fast i et hjørne et par gange hvor jeg blev nødt til at løbe tilbage igen for at ”fange” det så jeg kunne komme videre.
Spillets præsentation er heller ikke noget at råbe hurra for. Teksturerne er flade, banedesignet er kedeligt og lydsiden er latterlig. De fleste gange siger de fjendtlige soldater intet, men engang imellem spammer de lige pludselig ”G.I. Joe is here!” fem-seks gange i træk og jeg har også været ude for at en lydeffekt blev ved med at loope i baggrunden så jeg blev nødt til at pause spillet for at få den til at forsvinde.
I det hele taget er G. I. Joe lidt sjusket lavet. Kernen af spillet er der sådan set ikke noget galt med, da jeg syntes at det er rart at se nogen der prøver at udforske en gammeldags genre, men det virker mere som noget der hører hjemme som en udgivelse på Xbox LIVE Arcade eller Playstation Network og ikke som en disk-udgivelse til 400 kr. Hvis man så også havde brugt noget mere tid på at finpudse kameraet og tænkt lidt mere over hvordan man kunne differentiere de 3 forskellige klasser i spillet, kunne det have været ok, men som det er nu, er dine penge bedre brugt på at tage en tur i biografen for at se filmen.