Dette er decideret underligt – om end overraskende rart for spiloplevelsen. De mange Quick Time Events ser faktisk rigtig sjove ud, især kombineret med det vanvid vi vist allerede har konstateret værende den primære drivkraft bag Ninja Blade.
Kampsystemet består primært af to knapper, en til hurtige og en til langsomme angreb. Trykket i forskellige kombinationer vil der fremkomme specielle angreb, hvormed kampsystemet fremstår klassisk i tiende potens.
Heldigvis er der mulighed for at bruge to typer sværd – også henholdsvis et hurtigt og et langsomt – hvilket redder lidt af fornøjelsen.
Derudover byder Ninja Blade både på lidt hoppen rundt, samt et par on-rails sekvenser hvor man skyder gigantiske fjender med maskingeværer. Måske ikke specielt ninja-agtigt, men stadig dejlig dumt.
Samtidig forstod jeg aldrig helt hvorfor hovedpersonen skiftede mellem at tale japansk og engelsk – umiddelbart kunne man forestille sig at han bare skifter mellem sprog i bestemte situationer, men det bliver rigtig underligt når man opdater at stemmeskuespilleren tydeligvis ikke er den samme. Sindssygt…
Ninja Blade er simpelthen intet mindre end et ufattelig dumt actionspil, der kun skiller sig ud ved sit uforbeholdne vanvid. Men er dette egentlig ikke også mere end nok? Personligt nød jeg at spille mig vej gennem Ninja Blade surrealistiske univers – endog langt mere end jeg nogensinde har nydt Ninja Gaiden.
Så kan man kalde mig alskens skældsord – faktum er blot at jeg er mindre interesseret i komplekse kampsystemer, og mere interesseret i ninjaer der hele tiden falder gennem luften… på motorcykler…