Det er underholdende fortalt, og det er seværdigt. Ryan styres let rundt med musen, og den lille pil bruges både til at samle ting op med, bruge dem igen og tale med mange af de farverige personer, der er i spillet. Højre museknap undersøger Ryans omgivelser, der som er regel er farverige og smukt tegnet.
Den lige vej
Igennem alle dele af spillet afvikles den Wagner-inspirerede musik direkte fra CD-drevet, og har samme høje kvalitet og dramatiske effekt som det soundtrack, vi har oplevet i Alone in the Dark-spillene. Til trods for det simple interface ligner spillet de klassiske Lucas Arts-titler, uden helt at nå samme højder. Det skyldes, at det i hvert fald for garvede adventurespillere er en lille smule for let. Ofte har man kun ganske få lokationer at begive sig rundt i, og selvom de er proppet til randen med interessante gåder og snedige puzzles sidder man sjældent fast ret længe. Prisoner of Ice er næsten lidt for venlig ved spilleren; mister Ryan livet, er der som regel en autosaving, der tager ham tilbage få skærme før uheldet. Alligevel er Prisoner of Ice et af de bedste adventurespil, jeg har spillet i 1995. Atmosfæren og historien er pakket ind i suveræn udførelse, der får grafik, musik og tale til at gå op i en højere enhed. Det udgør tilsammen en oplevelse, der er svær at lade ligge. Du bør i hvert fald ikke gøre det.
+
Hårrejsende historie, fantasifuldt tegnet grafik, stramme detaljer og suveræn musik er kendetegnene for et spil af meget høj klasse...
-
...der desværre er overstået en smule for hurtigt.