Noget andet der gjorde Quake så sejt til PC var de utallige udbygningsmuligheder. Skaberne af spillet, ID Software, havde frigivet koden, og så var der ellers frit slag for de utallige quake-freaks verden over, for at lave deres egne patches til spillet. Over internettet kan man let finde flere hundrede af disse patches, som ændrer spilles baner, våben, monstre og Quake-mandens egenskaber. Desuden dukkede der også hurtigt level-editors op, så man kunne bygge sine egne baner med fælder, monstre og hele svineriet. Alle disse ting var med til at gøre Quake til et spil man aldrig blev træt af, og ingen af disse ting kan naturligvis lade sig gøre på en N64'er, og det tager altså en hel del af charmen....Suk !
Nu hvor jeg ellers har været ude med riven, skal det lige siges at Quake jo stadigt i bund og grund er et ret fedt spil, om det spilles på PC, Playstation eller N64. Det er stemningsfuldt og ikke mindst dejligt action fyldt, blodigt og voldeligt...og alle disse ingredienser har N64 versionen naturligvis også. Det ærgrer mig bare lidt at skulle spille det på N64, når jeg ved hvor mange flere muligheder der er på PC. Desuden har Nintendoen også mange andre rigtigt fede spil i stil med Quake, som fx. Turok og GoldenEye (min personlige favorit).
En sidste bemærkning skal lige falde....Spillet har ikke (som mange andre N64 spil) mulighed for at huske hvor lang du er nået....Så hvis du ikke har en controller-pak, så er det bare forfra hver gang du starter !
Keep on fragging - Thomas