Det interessant ved Virtua Cop 2 er at al grafikken er 3D - altså polygoner. Det gør at landskabet og synsvinklerne skifter meget, uden at det fylder en hulens masse. Det er altså ikke en filmsekvens der kører i baggrunden. Det giver mulighed for megen variation, men gør også at spillet måske kræver lidt mere CPU power.
VC2 kører dog ganske fint på selv mindre Pentium maskiner, og kan også køre fint uden 3DFX. Desværre er det ikke særlig pænt uden 3DFX, da det så kun kører i 256 farver, og det er ikke videre kønt.
Men du skal altså styre et sigtekorn rundt på skærmen og skyde de onde (huske at reloade ind imellem), og det er sådan set det. Det lyder måske ikke specielt fedt, men det er faktisk rimeligt sjovt. Bevares, det tager ikke lang tid for en rimelig musefører at gennemføre spillet, men man kan altid prøve at gøre det bedre, f.eks. ved at forbedre ens præcision (foreløbig er 91% min rekord). Derved forlænges spilleglæden.
Jeg tror også at dette er et spil som man spillet meget lige når man får det, og så går der nok et stykke tid hvor man ikke rør det. Men så kommer man nok til alligevel at tage det frem nu og da, for det er jo underholdende...