Man starter som i alle andre real time strategy Spil. Man har en base og den skal så udvides, men i stedet for at dine mænd bygger, bygningerne bliver de fløjet ind med helikopter, det virker lidt urealistisk, når en almindelig helikopter kommer flyvende med et powerplant.
Efterhånden som du langsomt får din base op og stå, kan du også begyndte at lave soldater. Eller faktisk laver du ikke soldater, men køretøjer, der alle skulle være meget realistiske. Jeg er ikke militær fanatiker og har derfor ikke særligt meget forstand på den slags, men for mig er køretøjerne ikke særligt realistiske eller spændende enheder at lege med.
Lyd
Lyden har alle de elementer, som man kunne forvente af et Real Time Strategy spil. Dine ordrer bliver bekræftet af dine tropper fra en skrattende radio. Slagmark musikken er derimod meget enerverende og mest af alt til irritation, og den bidrager bestemt ikke til en god stemning, konklusionen her bliver, at lyden er der, og gør sit job, bare ikke særligt godt.
Grafik
Det hele er lidt grynet, og enhederne har en tendens til at ligne hinanden, banerne er for det meste golde ørkener - det vil sige, at de minder meget om hinanden, sammen med de meget ensformige missioner, giver det et dårligt resultat, for der er ikke noget nysgerrighed, der kan blive pirret.
World War III indeholder dog en del detaljer der kan gå hen og imponere, blandt andet eksplosionerne faldt i min smag, som noget der faktisk er værd at se på, men det er ikke nok til at redde spillet.
Konklusion
World War III er for alle jer, der bare ikke kan få nok af strategi. For mig var det ikke en fornøjelse at spille, men det havde sine gode sider, selvom de dårlige er noget mere fremtrædende. Spillets tynde historie, svage grafik - der dog er i fuld 3D - er en skuffelse, udover det vante. Og World War III er et af de dårligste spil jeg har været udsat for, siden jeg begyndte at anmelde!