Morbidt
Da hun er vampyr, betyder det også at hun skal have blod for at hele hendes sår. Det er ikke altid helt nemt at komme ud af en skudduel uden skrammer så tit bliver man nødt til, i kampens hede, at springe op på skulderen af den nærmeste fjende og suge blodet ud af ham. Heldigvis er det muligt at skyde mens man er i den position, samt at bruge offeret som levende skjold mens energien langsom fyldes op og fjenderne løber kaotisk rundt og pløkker løs. Der er et eller andet tilfredsstillende i, at se et rum som for ti sekunder siden var intakt, nu efterladt med fem lig, smadret inventar, blod over alt og diverse kropsdele spredt ud over det hele.
Det lyder godt?
Ja det gør det. Problemet er bare at udover at være ensformigt, besidder spillet en masse irriterende bugs og uimponerende gameplay. Fjenderne er uintelligente, de skyder til de ikke har ret meget energi tilbage og så løber de - alle kampe syntes ens og afrevne lemmer bliver af en eller anden underlig grund nogle gange påsat igen når fjenderne falder om. Muligheden for at gå i slowmotion, bliver hurtigt mere irritation end en egentligt nydelse at se på. I spillets hurtige gameplay er springet til det langsomme for langsomt. Ydermere er kameraet ligeså langsomt som spillet er i slowmotion, så når BloodRayne har vendt en omgang, skal man vente i evigheder før kameraet også gør det. Nærkampene virker ikke optimalt, da man ikke følger, at ens angreb har nogen indflydelse på fjenderne. At BloodRayne selv sigter på fjenderne når hun er i besiddelse af skydevåben, er trods alt en rar ting, men af en eller anden grund kan hun ikke sigte mens hun suger blod. Bland dette sammen med middelmådig grafik, meget urealistiske skader, klonede fjender, baner der gentager sig, et flow og en historie som efterlader en med fornemmelsen tom og ligegyldig. Spillet havde potentiale, men kunne desværre ikke indfri det. Fans af genren vil kunne få en enkelt god aften eller to, men så heller ikke meget mere.
Konklusion
Desværre ender BloodRayne ikke med at være andet end blot middelmådigt. Spillet indeholder hverken intelligens eller gameplay der kan holde interessen i længere tid. Det er ærgerligt at spillet vil så meget men ikke kan levere det, havde udviklerne brugt lidt længere tid på at polere spillet og historien, gøre banerne interessante og give fjenderne personlighed så havde vores karakter været i den anden ende af skalaen.