udfordrende, da du her oplever det at skulle holde en bil kørerne i et langt løb, det kan godt være en udfordring! For medmindre du kører meget forsigtigt, vil du med garanti skade din bil, og det kan du ikke reparere imellem de enkelte løb. Spillet byder ikke på ligeså mange indstillingsmuligheder som GT3, men alligevel kan du da tilpasse din bil til det terræn du skal køre i.
Nu siger jeg flot bil, men du kan også vælge at køre motorcykel eller buggy. Det er meget et spørgsmål om temperament hvad man vælger, hvis man er ægte fan kan man jo evt. sætte sig for at vinde Paris-Dakar i alle tre klasser!
Som god vin…
Som en god vin bliver Paris-Dakar bedre jo mere du spiller det. De første par baner virker lidt tamme, men efterhånden bliver de bedre og bedre, og du kommer ind i en god rytme. Lyden bliver dog aldrig god. Lydeffekterne er til dumpekarakter og kun musikken trækker lydsiden op til lidt under middel.
Blandet eftersmag…
Nu når vi er i gang med vin-metaforerne, så efterlader Paris-Dakar et lidt blandet eftersmag. Det er langtfra noget superspil, men når det er sagt, så bliver du alligevel ved med at spille det, for man skal lige tjekke om en anden rute nu måske var lidt hurtigere. Har man trang til rally og er ikke blevet tilfredsstillet af GT3, så er Paris-Dakar Rally et godt bud på et rally spil. Du skal bare ikke forvente at falde ned af stolen over grafikken. Er du interesseret i rally, vil du med garanti også blive glad for den bonus DVD Acclaim har vedlagt.