651. |
|
Ligeså velstruktureret som det første, men stadig kun en bane. Og det er stadig for lidt. |
Bede-x |
16/04-20 |
4/10 |
652. |
|
Ikke alt touchscreen funktionalitet er lige elegant overført fra Vita'en, men nok stadig at foretrække over originalen, grundet skiftet fra 30fps til 60fps. |
Bede-x |
16/04-20 |
7/10 |
653. |
|
Fungerer grundlæggende eksemplarisk, men microtransactions kombineret med engangsudstyr gør det umuligt at stole på sværhedsgraden senere i spillet er tilfældig. |
Bede-x |
16/04-20 |
6/10 |
654. |
|
Det er ærgeligt at manuskript og stemmeskuespil er på så lavt et niveau og at spillet bliver nedladende ved at fortælle løsningen på mange puzzles, for det meste andet er flot, vellavet og varieret. |
Bede-x |
16/04-20 |
7/10 |
655. |
|
Hjertevarme karakterer i en gennemført setting og med fremragende pacing. Kræver dog accept af hyppige regelbrud, ulogiske svagheder og et stærkt håndhævet forbud mod at spilleren tænker selv. (PC) |
Bede-x |
16/04-20 |
7/10 |
656. |
|
Spillets “tilfældige” våbencomboer, kampsystemets magnetiske fastlåsning og kameraet der er for sløvt til at slippe lock-on, var stadig klare minusser i en ellers fornøjelig anden gennemspilning. |
Bede-x |
16/04-20 |
7/10 |
657. |
|
Har potentialet til at frustrere med den forpligtelse bevægelser fastlåses i og diverse sværhedsgradsudsving, men den ildevarslende trykkende stemning og de hårdtslående kampe er det hele værd. |
Bede-x |
08/04-20 |
7/10 |
658. |
|
Langt hen af vejen et fantastisk spil med alt den magi Nintendo er kendt for. Desværre påtvungne motion controls og påvirket af tidens trends med for meget overflødigt fyld. Skurrende visuelt stilmix. |
Bede-x |
03/04-20 |
8/10 |
659. |
|
Den simple forretningsdrift og huleudforskning vekselvirker hensigtmæssigt og skaber et fængende loop det meste af spillet. Begge dele burde dog være videreudviklet for at undgå stagnation til sidst. |
Bede-x |
27/03-20 |
7/10 |
660. |
|
Når man åbner for lidt i spillet, løfter det sig over hvad budgettet egentlig er til, uden man nogensinde glemmer de svage hit reaktioner, repetitive layouts og fjendernes provokerende ledende angreb. |
Bede-x |
20/03-20 |
6/10 |
661. |
|
Opsætningen virker nervepirrende og spændende i begyndelsen, men bliver ensformigt inden man er så meget som halvvejs igennem og så er der lang vej hjem for den i forvejen middelmådige spilmekanik. |
Bede-x |
19/03-20 |
5/10 |
662. |
|
Et hæderligt forsøg på at genskabe Left 4 Dead oplevelsen, der dog ikke når helt op på forbilledets niveau i følelse og stemning, mens der også savnes flere ting som fx splitscreen. |
Bede-x |
03/03-20 |
6/10 |
663. |
|
Følger tidens trends til punkt og prikke, men med en mere elegant camouflering af de sædvanlige Ubisoft gøremål gennem storyline systemet. Måske for langt, selv om det aldrig bliver kedeligt. |
Bede-x |
03/02-20 |
7/10 |
664. |
|
Kampsystemet virker som om det mangler lock-on, mens man savner mere og bedre musik, men fortræffelig - omend lidt bøvlet - udforsking i gakkede omgivelser, de steder spillet ikke påpeger alting. |
Bede-x |
03/02-20 |
6/10 |
665. |
|
Fortræffeligt kampsystem der lykkedes med at overføre Souls mekanik til afstandskampe. Procedural generation får dog meget til at føles ligegyldigt, mens bossernes minion spawns vil frustrere mange. |
Bede-x |
27/01-20 |
7/10 |
666. |
|
Mere succesrig i forsøget på at fange seriens essens end Insect Armageddon, selv om arenaerne og kampene er for små og simple ift. hovedserien. Samtidigt skæmmes oplevelsen af microtransactions. |
Bede-x |
23/01-20 |
6/10 |
667. |
|
Majoriteten af hvad der virker er fra den klassiske Gears formel, mens nye tiltag enten ikke tilfører noget eller decideret skader oplevelsen. Mange bugs, instant death angreb og microtransactions. |
Bede-x |
23/12-19 |
6/10 |
668. |
|
Frameraten er selvfølgelig dårligere end PC udgaven på et nogenlunde system, men det er loadetiderne, der føles som den største og mest frustrerende forskel. Også enkelte ærgelige crashes. |
Bede-x |
22/12-19 |
7/10 |
669. |
|
One-note kampsystem og kompas + tutorial hints burde udelades, men ellers en fortrinlig blanding af Dark Souls og Metroid, med fryd leveret fra udforskningen og den labyrintiske omgivelsessammenhæng. |
Bede-x |
08/12-19 |
8/10 |
670. |
|
Spillet uden forhåndskendskab, belønnes tilliden med inspirerende detektivarbejde, nervepirrende udforskning, aha-oplevelser, bevægende øjeblikke og et bankende varmt hjerte af lejrbål og skumfiduser. |
Bede-x |
21/08-19 |
9/10 |
671. |
|
Trods trælse loadeskærme, for megen renden frem og tilbage, svage kampe og at det taber pusten til sidst, er man aldrig i tvivl om, at Arkane igen-igen har leveret noget af genrens allerbedste. |
Bede-x |
15/08-19 |
8/10 |
672. |
|
Selv om det aldrig slipper sine indie rødder helt, er det mere vellykket end det har lov til at være og formår næsten at være for Super Mario Sunshine, hvad Yooka-Laylee var for Banjo-Kazooie. |
Bede-x |
15/08-19 |
7/10 |
673. |
|
Igavania i alt andet end navn, men uden samme sans for detaljer, med manglende variation i udstyr og for meget repetition i mapdesignet. Også ret kort, med kedelige fetchquests og spildte tidskræfter. |
Bede-x |
24/06-19 |
5/10 |
674. |
|
Gør alt hvad det kan for at virke cool og filmisk, men det hele falder til jorden med den retarderede AI, den dårlige sigte mekanik, ineffektive våben og mange glitches. |
Bede-x |
09/11-17 |
3/10 |
675. |
|
Styringen føles ikke nær så god og baggrundene i sidescroller banerne er slørede på den originale XO grundet den halverede framerate og sjældne stutters, der kan æde input. Bør nok spilles på XOX. |
Bede-x |
08/11-17 |
5/10 |
676. |
|
Kameraet vil med garanti komme til at koste nogle liv og figurene føles en smule generiske, men banedesignet er heldigvis i den gode ende. Ærgeligt det er afsluttet så hurtigt. |
Bede-x |
08/11-17 |
5/10 |
677. |
|
Stemningsfuldt især på lydsiden, men handicappes af for meget genbrug fra andre Metroidvania spil. Er en mindre irritation, at der ikke er et energi opfyldningssystem og så er det også for kort. |
Bede-x |
02/11-17 |
5/10 |
678. |
|
De fleste puzzles er ikke specielt godt udført og den lave sværhedsgrad hæves ofte, ved at gøre gåderne mere uoverskuelige, frem for mekanisk komplekse. Visuelt ensformigt og plottet for overfladisk. |
Bede-x |
30/10-17 |
5/10 |
679. |
|
Det flade landskab og buggy'en får udvidelsen til at skille sig ud fra hovedspillet, men det gør også parkour delen lidt kedeligere. Mange side quests, desværre langt færre historie missioner. |
Bede-x |
30/10-17 |
7/10 |
680. |
|
Co-op og dag/nat cyklussen giver nyt liv til et ellers gammelt og overbrugt zombie tema, med Ubisoft Game som det underliggende fundament. Bedre end man skulle tro ud fra de præmisser. |
Bede-x |
30/10-17 |
7/10 |
681. |
|
Taget i betragtning at det er produceret som en reklame, viser det sig at være en smule bedre og mere strategisk i multi player, end man tror. Selvfølgelig stadig dårligt og mangler indhold. |
Bede-x |
29/10-17 |
3/10 |
682. |
|
Porten har mange svagheder, uden i større grad at påvirke gameplayet, der stadig fremstår opfindsomt og som en ekemplarisk udnyttelse af den originale hardware. |
Bede-x |
29/10-17 |
9/10 |
683. |
|
Mere af det samme som det første, dog med mere håndlavet indhold og mindst ligeså fængende, selv om de fleste hemmeligheder er for lette at gennemskue, hvis man har prøvet genren før. |
Bede-x |
29/10-17 |
8/10 |
684. |
|
Kunne godt bruge flere fjendetyper og mere in-game musik, mens det er irriterende at man ikke kan skippe cutscenes i starten, men grundlæggende solidt og godt med et næsten Goldeneye agtigt feel. |
Bede-x |
29/10-17 |
7/10 |
685. |
|
Serien begynder at se gammel ud med tvivlsomme nyskabelser, alt for meget genbrug både fra serien selv og i spillet for at nå den rigtige slutning. |
Bede-x |
29/10-17 |
6/10 |
686. |
|
Savner variation i fjender og angreb, mapdesignet er marginalt over krusedulle niveau og save funktionen gør det meste konsekvensløst. Hurtigt overstået genre letvægter i fabelagtig indpakning. |
Bede-x |
08/10-17 |
6/10 |
687. |
|
En bedrift at AIen er næsten lige så spilødelæggende som hvad Crytek præsterede i Far Cry. Frustrende sværhedsgrad, trælse køretøjskampe, kommunikerer elendigt og har håbløs joypad integration. |
Bede-x |
12/08-17 |
3/10 |
688. |
|
Muligvis overføldiggjort af toeren, men et fortrinligt co-op spil vurderet på sine egne præmisser, hvor den ubalancerede og uforudsigelige AI director er en stor del af charmen. Dog meget nemt. |
Bede-x |
07/07-17 |
8/10 |
689. |
|
Quests og fraktioner er bedre og mere komplekst sammenhængende end hos forgængeren, men omvendt er settingen også lidt mindre veludført og der er mange bugs. |
Bede-x |
07/07-17 |
7/10 |
690. |
|
Mængder af genbrug, mekanikker tilpasset microtransactions og co-op så naturligt presset ind som en elefant i en elevator. Skole eksempel på hvad der sker, når et mindre hit forsøger at gå mainstream. |
Bede-x |
07/07-17 |
5/10 |
691. |
|
Kører som man efterhånden forventer fra et Unity spil, er meget ensformet i baneopbygningen og har lidt præcisionsproblemer. Mobil rødderne mærkes tydeligt. |
Bede-x |
05/07-17 |
5/10 |
692. |
|
Friskt at det er kampsystemet, frem for grindingen, som driver værket, omend det havde hjulpet, hvis det var bedre udført og mere poleret. |
Bede-x |
04/07-17 |
5/10 |
693. |
|
Føles som anden halvdel af det første spil og ift. længde havde begge været bedst tjent med at være slået sammen. Stadig meget charmerende, hvis man kan leve med gentagelser af det førstes fejl. |
Bede-x |
04/07-17 |
5/10 |
694. |
|
På det rent personlige plan holder jeg både af spillet, stemningen og selv den floaty kontrol, men objektivt mærkes det tydeligt, at det er fra en transitions periode og det er alt for kort. |
Bede-x |
04/07-17 |
5/10 |
695. |
|
Svært at vurdere for den gamle version der stolt proklamerede ingen microtransactions var faktisk ganske god. Den nuværende derimod er den sædvanlige dosis reklame spamming og penge plageri. |
Bede-x |
04/07-17 |
5/10 |
696. |
|
Et naturligt skridt videre i rækken fra Limbo, med mindre frustration, hvor tematikken løftes og kommunikeres bedre gennem miljø samt puzzles. Endelig en dansk udvikler man kan holde i højeste esteem. |
Bede-x |
28/05-17 |
8/10 |
697. |
|
Leverer et dårligt førstehåndsindtryk pga kameraet og nogle bullshit momenter, men under overfladen er det mere charmerende end screenshots indikerer og eksperimenter med kreativt varieret banedesign. |
Bede-x |
22/04-17 |
6/10 |
698. |
|
Har mange problemer også udover det spastiske kamera, der gør det mindre anbefalelsesværdigt i almindelighed, men som genreveteraner sagtens kan overkomme. For dem er det Banjo-Threeie. |
Bede-x |
14/04-17 |
5/10 |
699. |
|
Super familært og kunne strømlines gevaldigt, men der er mange wow momenter, universet og settingen er spændende, mens helheden er utrolig fængende. |
Bede-x |
08/03-17 |
7/10 |
700. |
|
Små ændringer i farveskemaet og effekterne resulterer i et lidt ændret artistisk udtryk, hvor kun den tekniske side entydigt kan betegnes som en forbedring over PS3 udgaven. |
Bede-x |
25/11-16 |
6/10 |