X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg har genoptaget mit Wind Waker spil


Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 31/10-06 11:02 
Først så jeg i går de tre tilbageblik på Zelda serien som gametrailers har liggende.

Så kom jeg hjem til det nye Edge, der har en stor artikel om Zelda serien OG et hands on preview af Twilight Princess, baseret på 6 timers spil.

De er glade :-)

Og så var jeg nødt til at starte mit Wind Waker save game op, og starte historien forfra med farvekamera.
Nogen der ved om dungeons eller noget er lavet om, lissom i det første Zelda eks.?

Og ja det blev WW, som jeg foretrækker over OoT.
Spørgsmålet er også om jeg senere skal gøre mit N64 spil færdigt, eller starte næsten forfra med bomus disc'en.

Gametrailers.com - Zelda retrospective
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
WehnerWehnerSkrevet 31/10-06 11:18 
Du skal spille Majora's Mask :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 31/10-06 11:25, rettet 31/10-06 11:27 
Jeg vil også helt klart sige Majora og Ocarina over Wind Waker. Faktisk synes jeg, at Wind Waker er en af de svagere Zelda udgivelser i nyere tid.

Hvis du ikke har spillet N64 spillene igennem endnu, synes jeg klart, du bør vende tilbage til dem efter Wind Waker. Med mindre Twilight Princess er udkommet til den tid, selvfølgelig ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SeventhSunSeventhSunSkrevet 31/10-06 11:45 
Som jeg tidligere har udleveret, så spillede jeg først Ocarina for en 3-4 år siden.
Jeg synes det er et ok spil, men jeg kan ikke helt overse, at grafikken er så mudret.

Og jeg spillede det relativt langt, nåede at rejse i tiden og det hele, men det greb mig altså ikke helt.
Men jeg ville synes det var underligt, at spille Majora uden at have færdiggjort Ocarina.

Og ja så synes jeg bare stemningen i WW er helt fantastisk og gribende.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
ChronoChronoSkrevet 31/10-06 12:07 
Helt enig. WW er fantastisk, og i mine øjne bedre end OOT. MM synes jeg dog er helt på samme niveau som WW, og jeg spillede endda først MM i år. Så for mig har det ikke egentlige nostalgiske kvaliteter på samme tid (udover hvad et Zelda-spil nok altid vil have).

Men det vil da nok være bedst at gennemspil OOT før MM, selvom sammenhængen er af minimal betydning.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 31/10-06 12:28 
SeventhSun>
Nogen der ved om dungeons eller noget er lavet om, lissom i det første Zelda eks.?

Så vidt jeg lige forstod udfra Edge's artikel, så er "frame-stop" effekten fjernet i det nye spil - en god ting IMO :)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 31/10-06 12:31, rettet 31/10-06 14:17 
Øh det jeg mente var om WW er anderledes i anden gennemspilning - altså hvor man starter forfra med samme save.

Jeg kan se man har farvekameraet, men i Zelda 1 er spillet lavet lidt om, og vist nok sværere i anden omgang.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
happyEDhappyEDSkrevet 31/10-06 13:47 
Jeg er helt klart til Wind waker. Og 2d zelda spillende.
Har aldrig gennemført Oot og MM. De siger mig faktisk ikke det store.
tror faktisk jeg vil købe mig en GC med Wind waker igen nu hvor vi snakker om det :)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
WikzoWikzoSkrevet 31/10-06 15:06 
Det første Zelda-spil jeg prøvede var The Wind Waker, hvilket jeg synes rigtig godt om. Et års tid efter jeg havde gennemført TWW begyndte jeg på Ocarina of Time. Spillet er fint nok - jeg kan godt leve med grafikken - men jeg gad simpelthen ikke længere, da jeg sad fast i Vand Templet. Derfor startede jeg på Majora's Mask, som jeg havde hørt var meget specielt og anderledes.

Lige nu holder jeg en pause i begge spil, men jeg synes klart, at du sagtens kan starte på MM. Det er meget mere interessant, synes jeg, og alle personerne er en hel del mere levende. Hvis du kender det mindste til OoT, kan du snildt starte en save-fil i MM =)
EchoEchoSkrevet 31/10-06 17:22 
Jeg er helt enig!
Wind Waker er min absolutte favorit.
Grafikken, karakterene og hele universet er fantastisk.
Selvom Link aldrig siger noget, kom jeg helt ind under huden på ham, og jeg er altid glad når jeg spiller spillet.
Har prøvet at spille OOT, men det grab mig bare ikke.
Der var ikke den samme forståelse af karakterene, fra min side.
Det var slet ikke lige så levende, og dragende.

Der er ændringer 2. gang man spiller WW.
1. Andet tøj.
2. Favekamera.
3. Man kan læse hvad dragen Valoo og fisken Jabu siger (alle de der tegn altså).
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
WikzoWikzoSkrevet 31/10-06 21:00 
Link får faktisk ikke noget tøj i 2. gennemspilning. Det tøj bedstemoren rækker ham er nemlig usyndligt, og derfor vil Link gå rundt i sin pyjamas (eller hvad det nu er) :P

For resten er "de der tegn" Hylian gudesproget :)
XiwanaXiwanaSkrevet 31/10-06 21:28 
Jeg har ikke langtidserfaring med zeldaspillene, men jeg synes nu helt klart bedst om OoT.
Jeg ved ikke helt hvad det er, der gør det, men jeg synes altså, at WW er en smule for - ja, hvad skal man sige... - langtrukkent. Der er på en eller anden måde mere gods i OoT.
[inspirational quote here]
EchoEchoSkrevet 31/10-06 21:46 
Jeg synes lige præcis det er omvendt^^.
Nu har jeg også gennemspillet WW så mange gange, at jeg ved præcis hvad jeg skal gøre altid.
Det står ikke stille på noget tidspunkt, men alligevel forbliver det sjovt.

LTWW> Nu du siger det, vidste jeg det egentlig godt, men tak for oplysningen (:
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
BobbeBobbeSkrevet 31/10-06 23:24, rettet 31/10-06 23:33 
Hvad snakker du om!? WWs største fejl var da lige nøjagtig ikke i perioder at være spændende nok. Lange kedelige sejlture vejer ikke særligt tungt i min bog.
Nej, OOT ved man hvor man har... :P

Edit: Det skal dog også siges, at ud over det synens jeg at WW var et udemærket spil.
Spiller nu: Wii
Zzap!Zzap!Skrevet 01/11-06 00:14, rettet 01/11-06 00:16 
WW havde muligvis været det bedste Zelda spil nogensinde, hvis ikke de havde forsøgt at trække det i langdrag med alt det sejleri og skattejagten.
Men det gode er, at de to ting står i så skarp kontrast til resten af spillet, at de nærmest accentuerer hvor godt resten er.
Jeg ville virkelig ønske at Nintendo ville lave en WW redux hvor de rettede fejlene.
De skulle:
- Ændre måden man ændrer vindretning så det går meget stærkere.
- Give warp punkter langt tidligere i spillet og gøre opdagelsen af dem mindre godt skjult (jeg har faktisk hørt om nogen, der har gennemført WW uden at kende til warppunkter).
- Lave en slags hyperdrive, ligesom i Elite, hvor man kan få tiden til at gå hurtigere mens man venter på at ankomme til ens destination (det kunne f.eks. tage form som et vækkeur, der vækkede en når man var fremme).
- Skære skattejagten ned til max fem Triforce stykker.
Born to kill space
DommergaardDommergaardSkrevet 01/11-06 02:16 
WW er uden tvivl et utrolig fedt spil! Min bebut med Zelda var A Link to the Past, som jeg spillede rigtig meget på min GameBoy i sin tid, men så stødte jeg ind i OoT, og det spil er til dato stadig en af de bedste oplevelser jeg har haft, hvis ikke dén bedste, indenfor computerspil. Det er netop også en af grundene til, at jeg ikke hiver spillet frem igen, for vil nødig ødelægge de goder minder jeg har om det spil.

Jeg fik sjovt nok også lyst til at spille WW igennem en gang til lige før sommerferien. Det er en rigtig fedt spil, og jeg synes nu egentlig ikke at det er langtrukket. Jeg har så småt fundet alle Sea Charts'ene nu og det er fedt at sejle rundt i den store verden og opdage nye ting. Jeg elskede især de flotte glade farver i det spil. Jeg er lidt ræd for at TP bliver en smule mørkere i udseendet, hvilket selvfølgelig er en naturlig del af at springe væk fra Celshading-teknikken, men stadig.

Jeg glæder mig meget til at se om TP stadig har magien som de andre spil indeholdte. Nu er der jo ikke lang tid igen. :)
EchoEchoSkrevet 01/11-06 07:58 
Jeg kunne utrolig godt lide sejlturene. For mig var de smukke, hyggelige og tankevækkende.
Mens jeg sejlede, sad jeg altid og planlagde næste task.
Den kritik I giver den, kan jeg slet ikke stå indenfor.
For mig er det et næsten fejlfrit sted (måske er det lidt kort).

Jeg har aldrig spillet MM, men det kommer nok, når der ikke lige er nogen spil til Wii.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 01/11-06 10:34, rettet 01/11-06 14:27 
Edge havde på et tidspunkt en artikel, hvor de fortalte, at der er skåret nogle ting ud af WW.

Som jeg husker det mangler der en hel dungeon, og der hvor man skal samle triforce delene, skulle det have været mere quest, i stedet for bare at sejle rundt og samle dem op.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/11-06 10:40 
Jeg var ligesom LTWW meget tæt på at skodde Ocarina, da jeg kom til vandtemplet. Det var vildt irriterende bygget op, og jeg gik rundt i X timer og rodede med de puzzles. Det gik dog, og samlet set er spillet en fed oplevelse! Wind Waker er helt på højde med Ocarina! Jeg gik kold i Majora, fordi min GC gik ned lidt for mange gange (og der er langt mellem saves :-( ).
EchoEchoSkrevet 01/11-06 13:31 
SeventhSun>
Edge havde på et tidspunkt, hvor de fortalte, at der er skåret nogle ting ud af WW.

Det er ikke tilfældet. Der er ikke lavet noget om på gameplayet som sådan.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
WikzoWikzoSkrevet 01/11-06 15:30 
Zzap! -->
Jeg kender en, som ikke engang vidste, at man kan fodre fisken og få øer indtegnet på kortet. Han fandt først ud af det, da han var igennem spillet :P

Hyakotake>
Jeg gik kold i Majora, fordi min GC gik ned lidt for mange gange (og der er langt mellem saves :-( ).

Er også sket her! Lige efter jeg havde klaret et temple, det der isbjerg hvor man er Goron, gik min GameCube i sort. Jeg nåede ikke at gemme, og det var enormt irriterende!

En uges tid efter prøvede jeg igen, og der tog det mig kun 5-10 minutter at komme igennem :P
Zzap!Zzap!Skrevet 01/11-06 16:42, rettet 01/11-06 22:26 
Echo>
Jeg kunne utrolig godt lide sejlturene. For mig var de smukke, hyggelige og tankevækkende.
Mens jeg sejlede, sad jeg altid og planlagde næste task.
Den kritik I giver den, kan jeg slet ikke stå indenfor.
For mig er det et næsten fejlfrit sted (måske er det lidt kort).

Helt ærligt tag lige de Nintendo røde briller af.
At sejle i ti minutter til et kvarter, igennem et enormt monotont "landskab", det har sku da så lidt med sjov at gøre som man næsten kan komme.
De første par gange er da meget underholdende, på grund af den storladne musik, vejret der skifter, mågerne og de meget sporadiske (men alligevel p*sse irriterende fjender). Men når man har vendet sig til de få adspredelser, så er sejlturene noget nær psykisk tortur (overdrivelse fremmer forståelsen).
Og jagten på triforce stykkerne har Nintendo selv (!) indrømmet var alt, alt for langtrukken (den var oven i købet afkortet i den vestlige version).
Born to kill space
DommergaardDommergaardSkrevet 02/11-06 12:23 
Jeg kan ikke forstå, at I synes det er så langtrukket! Har I travlt med at komme igennem spillet alt for hurtigt? Har I ikke tid til at fordybe jer i spillene mere? :)) Man kan jo tage små stop rundt på de forskellige øer der er og få nogle rupees, lave nogle byttehandler og lignende!

Echo>

Synes du virkelig, at spillet er for kort? Synes det er tilpas langt og bestemt længere end gennemsnittet for nutidens spil.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 02/11-06 12:58 
Echo>
Der er ikke lavet noget om på gameplayet som sådan.

Hvor VED du det fra?
Prøv at søg på "missing dungeons" og Wind Waker i google, der er masser af resultater.
De snakker om dem her eks.: http://www.game-endings.net/ww.html

Jeg siger ikke at dét gør det sandt, men en masse mennesker tror i hvert fald på det. Og som nævnt har selv Edge skrevet om det.

Og jeg har det som Sonic.
Jeg synes langt hen ad vejen, det var hyggeligt at sejle rundt. I stedet for at tage den direkte vej hver eneste gang, udforskede jeg de ting jeg kom forbi. Samlede skatte, legede lidt med kameravinkel, og hoppede over bølger osv.

Og hvis det endelig skulle gå stærkt, kunne man jo warpe rundt.

Jeg kan da komme i tanke om spil, der tvinger én til meget mere kedelige køre-/gå-/løbeture.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
ChronoChronoSkrevet 02/11-06 13:50 
Jeg gennemførte spillet to gange i træk uden at blive træt af at sejle. Og jeg har da fundet det frem et par gange siden alene for at tage en sejltur :)

Stemningen når man sejler er nok den mest behagelige i noget spil. Herlig musik, bløde bevægelser og smukke omgivelser.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WikzoWikzoSkrevet 02/11-06 15:24 
(undskyld, benytter mig lige af denne tråd ...)

Nu er en ny trailer samt introfilmen til Twilight Princess dukket op!

Disse film KAN indeholde spoilers
Zzap!Zzap!Skrevet 02/11-06 16:36 
Chrono>
Jeg gennemførte spillet to gange i træk uden at blive træt af at sejle. Og jeg har da fundet det frem et par gange siden alene for at tage en sejltur :)

Du er en syg syg mand! ;)

Stemningen når man sejler er nok den mest behagelige i noget spil. Herlig musik, bløde bevægelser og smukke omgivelser.

Jamen det er jo for filan da bare de samme tegnefilmsagtige blå bølger og den samme blå himmel (med nogle grå skyer og torden en gang imellem).
Born to kill space
happyEDhappyEDSkrevet 02/11-06 17:04 
Enkle ting kan også være godt. Syntes faktik tit spil producenter prøver for meget.

Det gælder jo om at find en rød tråd og en balance i spillet. og det syntes jeg WW har. Også sejlturerne.


"Less i more" Nogle gange
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
EchoEchoSkrevet 02/11-06 17:19 
Helt ærligt tag lige de Nintendo røde briller af.
At sejle i ti minutter til et kvarter, igennem et enormt monotont "landskab", det har sku da så lidt med sjov at gøre som man næsten kan komme.
De første par gange er da meget underholdende, på grund af den storladne musik, vejret der skifter, mågerne og de meget sporadiske (men alligevel p*sse irriterende fjender). Men når man har vendet sig til de få adspredelser, så er sejlturene noget nær psykisk tortur (overdrivelse fremmer forståelsen).
Og jagten på triforce stykkerne har Nintendo selv (!) indrømmet var alt, alt for langtrukken (den var oven i købet afkortet i den vestlige version).

Jeg har på ingen måde røde nintendo briller på. Jeg hold virkelig af sejlturene, og var glad for den afslappende og specielle stemning de gav mig. Jeg havde det, som at gå en tur i skoven, eller langs vandet. For mig var det som at se naturen, og jeg synes det var fantastisk, at nintendo kunne få det frem i mig, ved brug af cel shading!

Jeg synes spillet var for kort, da de fleste templer kunne klares på omkring, eller under en time, og det hele var lidt for straight forward.

Tilbage til topic.
Jeg har selv spillet WW igennem flere gange (5-10), og jeg har endnu ikke fundet nye dungeons eller noget lignende, så jeg tror ikke rigtig på det.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 02/11-06 19:37 
He he - nej pointen er også, at Nintendo opgav at få alle de planlagte dungeons med i spillet overhovedet.

Så de kan ikke findes på nogen måde, de er simpelthen taget ud for at spillet kunne blive færdigt.
Spillet var bare tænkt til at have samme udfordring hele vejen igennem.
Det føles da også rimelig underligt, at efter man har kæmpet så meget med at få tunge støvler osv. så kræver det ikke andet end tid at samle triforce delene.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
EchoEchoSkrevet 02/11-06 20:19 
Så er jeg med :D
Det har du ret i, jeg ville ønske de havde inkluderet det - ville jeg kun være glad for!
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
John DoeJohn DoeSkrevet 02/11-06 21:55 
Zzap!>
(jeg har faktisk hørt om nogen, der har gennemført WW uden at kende til warppunkter).

Det er da ikke muligt, uden warp kan man ikke få ild/is pilene.

Jeg foretrækker også WW frem for OOT, jeg synes at OOT virker lidt indelukket, hvor jeg er helt vild med den frihed man har i WW.

Men favoritten er dog stadig ALTTP.

Jeg har desværre aldrig rigtig fået spillet MM pga den ringe emulering på gamecubeen.

Jeg glæder mig rigtig meget til TP, men jeg det er trist at alt skal være så mørkt og dystert.
Hvad er der nu galt med lyse farver?
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
jaesjaesSkrevet 02/11-06 22:36, rettet 02/11-06 22:39 
John Doe>
Hvad er der nu galt med lyse farver?

Dem brokkede folk sig over efter WW ;)

Eller mere præcist, mange syntes at grafikken og stemningen i WW var lidt barnlig.

Men dystre spil er jo ikke lig med mere "voksne" spil. OOT er fx heller ikke direkte dystert, og det har de færreste problemer med. Personligt synes jeg stilen i WW er det måske bedste forsøg på at gøre et spil tegnefilms-agtigt <3
WehnerWehnerSkrevet 02/11-06 22:41 
MM er til gengæld rigtig dystert og meget stemningsmættet. Skævt - truende beskriver på en måde stemningen. Det er ligesom om man hele tiden kan mærke, at der er noget galt. Drømmeagtigt er det også. Og fantastisk :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
John DoeJohn DoeSkrevet 02/11-06 23:23 
jaes>

Dem brokkede folk sig over efter WW ;)

Eller mere præcist, mange syntes at grafikken og stemningen i WW var lidt barnlig.

Men dystre spil er jo ikke lig med mere "voksne" spil. OOT er fx heller ikke direkte dystert, og det har de færreste problemer med. Personligt synes jeg stilen i WW er det måske bedste forsøg på at gøre et spil tegnefilms-agtigt <3

Jeg er klar over at en del var utilfredse med grafiken i WW, jeg er tilgengæld helt vil vild med tegnefilms looket, det er efter min mening et af de mest stemningsfulde spil pga. grafiken.

Jeg synes der er generel tendes til at mange spil skal være så mørke og dystre så muligt,det er skam at man sparer på farverne for at undgå det bliver kaldt et børnespil.
Ikke at en mørk og dyster verden ikke kan være intressant.
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
EchoEchoSkrevet 02/11-06 23:38, rettet 02/11-06 23:39 
Jeg tror kun at det er en naturlig udvikling.
Som alle andre kunstnere, tror jeg Nintendo ville gå den stik modsatte vej i forhold til det tidligere spil (WW).
Altså en slags modreaktion.
Jeg har det fint med det mørke look, og de dystre undertoner. Det giver spillet karakter, og jeg tror også, at det vil have effekt på historien, som derfor nok vil være dybere og mere melankolsk.
Før vi bedømmer spillet, så lad os prøve det! Jeg har læst, at selvom spillet vil have et overordnet mørkt tema, så vil der stadig være "åndehuller", hvor de klare og lyse farver får frit løb. Lige meget hvad, så glæder jeg mig som et lille barn juleaften! Tror på, at Twilight Princess bliver det bedste Zelda spil nogensinde.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
jaesjaesSkrevet 03/11-06 13:46 
Echo>
Jeg tror kun at det er en naturlig udvikling.

Ikke helt. Nintendo selv har meldt ud, at stilen i TP i store træk, er et resultat af det hovedvægten af fansne vil have.

"åndehuller"

Forventet, men rart at få bekræftet :)
EchoEchoSkrevet 03/11-06 17:48 
Ja, det er jeg udemærket klar over, men tror du ikke, at de alligevel var gået i den mere realistiske retning, efter WW?
Fansne har haft indflydelse, men jeg tror også, at det er en naturlig udvikling - som sagt en slags modreaktion.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
jaesjaesSkrevet 03/11-06 18:10 
Echo>
men tror du ikke, at de alligevel var gået i den mere realistiske retning, efter WW?.

Umiddelbart jo, men det er jo svært at sige. Man kan altid gætte på det ene eller andet. Desuden var WW også så lidt realistisk rent stilmæssigt, at det næste Zelda vel kun kunne få enten et tilsvarende eller et mere realistisk udtryk, med mindre Nintendo var indstillet på at ændre mange af spillets præmisser radikalt.
QQSkrevet 03/11-06 21:28, rettet 06/11-06 01:57 
Desuden har Zelda: Phantom Hourglass jo bevaret stilen fra Wind Waker, så det ville uanset hvad være lige i overkanten at lave hele 3 spil i samme stil, uden at udvikle/ombygge den... De absolut eneste Zelda spil der bygger på samme grafikmotor, er jo OoT og MM, begge kæmpe succéer. Men fordi de netop lignede hinanden utroligt meget i både spildesign (figurer især) og grafik, blev de selvfølgelig sat op imod hinanden... I udviklingen af Majoras Mask, heldigt nok, fokuserede man i stedet på at udvikle et helt nyt plot med en hel anden og meget vigtig del af spillet, nemlig tidsfaktoren, der gjorde Majoras Mask til et helt andet og unikt spil. At det så samtidig var utrolig godt, gjorde at det kom på højde med OoT. Havde man istedet forsøgt med et klassisk plot, og uden en ny vigtig faktor, havde spillet formentlig endt op med at ligne OoT alt for meget, og en fiasko ville have været næsten uundgåelig.

At Zeldaspillene ligner hinanden meget i de traditionelle puzzles, figurer med mere, er jo næsten uundgåeligt, men jeg synes Nintendo klarer det godt med at adskille spillene væsentligt fra hinanden med forskellige hovedtemaer fra spil til spil (The Minish Cap, sejlture, tidsfaktor, ulv i underverdenen osv...). Kun OoT og AlttP (og NES-klassikerne vel også) bryster sig af ikke at have specielle items og plots, men bare en ren klassisk episk storyline. At de to titler til gengæld af de fleste regnes for værende de allerbedste Zelda spil nogensinde, kan måske være grundet det klassiske plot og storyline, det skal jeg ikke kunne sige. Men det er sikkert at Zelda-serien for længst ville være død hvis spillene hver gang blev udviklet med stort set det samme plot, samme items, samme design osv...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
jaesjaesSkrevet 03/11-06 22:01 
Hølmkjær>
De absolut eneste Zelda spil der bygger på samme grafikmotor, er jo OoT og MM,

TP bruger paradoksalt nok samme grafikmotor som WW. Den er dog blevet modificeret.
QQSkrevet 03/11-06 22:04 
Ja, på samme måde som WW er udviklet ud fra OoT...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
jaesjaesSkrevet 03/11-06 22:18 
Jeg taler rent teknisk. På samme måde som at OOT og MM deler grafikmotor. Men det er da muligt, at WW og OOT også har en del til fælles rent teknisk.
QQSkrevet 03/11-06 23:56 
Så er vi enige. Vi er selvfølgelig enige om at det designmæssigt og grafisk(udseendesmæssigt) kun er MM og OoT der er ens. Men jeg læste for nylig i et WW interview med Aunoma at WW, rent teknisk, er en videreudvikling af MM, som jo er en videreudvikling af OoT. Dog har videreudviklingen gjort at det kun er de absolutte grundelementer i motoren der er tilbage. Hvis du har læst at det samme er tilfældet med WW og TP, er jeg meget villig til at tro dig ;)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
EchoEchoSkrevet 04/11-06 01:52 
Det er vel heller ikke motoren, som afgører spillets look og stil. Der kan sagtens laves to vidt forskellige spil på samme motor, så det har ingen større rolle.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
jaesjaesSkrevet 04/11-06 02:39 
Hølmkjær>
Hvis du har læst at det samme er tilfældet med WW og TP, er jeg meget villig til at tro dig ;)

På grundlag af hvad du fortæller om OOT og WW, så har WW og TP meget mere til fælles i den henseende. TP bruger grundlæggende den samme grafikmotor som WW, men som sagt er den siden blevet modificeret.

Men det handler denne tråd jo ikke om, så ikke et ord mere om det her fra :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig