majjoha | Skrevet 14/05-03 13:20 | Jeg kunne godt forestille mig den som en lige så stor kolds som den første Gameboy |
|
|
Ronaldo | Skrevet 14/05-03 13:34, rettet 14/05-03 13:36 | Zzap! >
Sony kunne selvfølgelig nedlægge forbud mod at udviklerne lavede link mulighed mellem deres PSP spil og PS2, men hvorfor skulle de gøre det?
Dét at programmere en USB master/slave forbindelse, er gjort masser af gange før på PS2 så det skulle der ikke være nogen problemer i.
Rolig nu skipper, USB kan sagtens bruges som forbindelse, men det er stadig software/netværks kode som indeholder features som GBA/GC har. Du kan jo ikke bare sende signaler ind i USB porten hvis PS2 alligevel ikke forstår dem - PS2 kommer ikke fra fabrikken af med den slags software kode, så problemmet ville være at få det installeret på PS2. Jeg tror personligt heller ikke at div. udviklere kaster sig ud i den slags eventyr med at skrive den slags koder - Sony skulle lave applikationer til PSP/PS2 connectivity og implentere dem i deres dev-kits.
Det kunne tænkes at den connectivity var beregnet til PSP/PS3 - Og hvis det bliver en succes får Nintendo selvfølgelig ingen credit som altid. |
|
majjoha | Skrevet 14/05-03 13:50 | Sumez >
Jeg kunne godt forestille mig den større.
Ja måske større end en mursten |
|
Zzap! | Skrevet 14/05-03 15:07, rettet 14/05-03 15:08 | FreddiE >
Sony skulle lave applikationer til PSP/PS2 connectivity og implentere dem i deres dev-kits.
Hvad de med stor sansynlighed også gør, igen hvorfor ikke?
Men selvom de ikke gør det, så vil det ikke være svært for spiludvikleren at skrive nogen få Kb kode og lægge den sammen med sit spil.
Hvis du ikke kan huske det så har USB porten været brugt mange gange før på PS2, bla. i GT3, Unreal Tournament (mus/keaboard) og USB modem Tony Hawks 3. | Born to kill space
|
|
Zzap! | Skrevet 14/05-03 15:14, rettet 14/05-03 15:14 | Matt >
Sumez >
Jeg kunne godt forestille mig den større.
Ja måske større end en mursten
At dømme ud fra skærmstørrelsen bliver den kun en lille smule større end en normal MD-afspiller. | Born to kill space
|
|
Kilroy | Skrevet 14/05-03 18:41 | Matt >
Sumez >
Jeg kunne godt forestille mig den større.
Ja måske større end en mursten
Overdrevelse fremmer forståelsen.
Ja, PSP kunne sagtens være lige så stor som en mursten, og den kunne også ligne en gammel pladeafspiller eller en telefonboks for den sags skyld. Men hvad er sandsynligheden for det? Forestiller I jer en samtale hos sony der lyder sådan her: "-Nogle idéer om den nye maskine?
-Ja! Skulle vi ikke lave den så stor at folk skal have en særlig Sonytrækvogn, til at trække den rundt på, og et særligt stativ som man SKAL bruge for at spill den?
-Perfekt, og så spiller vi også en indirekte rolle i at unge får dårlig ryg"
Nej, jeg tror at Sony vil bestræbe sig på at lave en maskine som er så lille som muligt, og så karftig som muligt. | Kilroy Was Here
|
|
majjoha | Skrevet 14/05-03 19:31, rettet 14/05-03 19:43 | Ja, men... Hvor lille kan man så lave en så kraftig manskine?? |
|
RJK | Skrevet 14/05-03 19:34, rettet 14/05-03 19:54 | Helst ikke for meget over i det rødlige og heller ikke i det blålige. Det skulle faktisk være muligt at lave den totalt lilla, selvom den er så kraftig...
;p
EDIT: Hey, ikke rette sine pinlige stavefejl :)) | »This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
|
|
quad | Skrevet 14/05-03 19:46 | Laughing Rune ;)
Well om 1½ år når den udkommer vil GC2 måske også allerede være landet og måske en ny Gameboy, for tidligt at spekulere så meget om den endnu, synes jeg :) |
|
ckruse | Skrevet 14/05-03 19:48, rettet 14/05-03 19:50 | Baah, det er mest af alt hype med den nye Sony. Den kommer helt sikkert til at koste det samme som N-Gage, og så kommer de minidisks også op i den pebrede ende. N-gage bliver langt federe med alle de fede Bluetooth-features - jeg skal i hvert fald skifte min 3310 ud :P |
|
3of19 | Skrevet 14/05-03 19:54 | Nu kommer N-gage også til at koste 300US$... |
|
Naiera | Skrevet 14/05-03 20:04 | kr0oZe >
Den kommer helt sikkert til at koste det samme som N-Gage
Ja, det er jo klart. Uden tvivl.
Eller, hvad bygger du det på, egentlig? | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!
|
|
JoachimMA | Skrevet 14/05-03 23:41 | Når vi nu taler om N-gage, så er der vist ingen pris der er annonceret, men jeg tvivler på at den i de danske butikker kommer til at koste mindre end 2500 kr. Og desuden virker den ikke særlig spilleklar. Måden at man skal montere et spil på er jo horribel, det kan jo tage flere minutter at gøre det på den måde. | Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
|
|
LWS | Skrevet 15/05-03 08:26 | Bean-O >
Nej da... MS kommer nok også med en X-Boy snart :)
X-Boy? Nu skal den vel også navnekonkurrere med "PlayBoy", så jeg forudser, at den vil hedde XXX-Boy. :P |
|
quad | Skrevet 15/05-03 13:44 | N-Gage 299$
Kilde: Et billede fra en pressekonference :D |
|
|
ckruse | Skrevet 17/05-03 18:34 | @Naiera: Bare mit umiddelbare gæt. PSX startede jo også med at koste 3200 :-/ |
|
Naiera | Skrevet 18/05-03 22:45 | kr0oZe >
Den kommer HELT SIKKERT til at koste det samme som N-Gage
| THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!
|
|
Sephiroth | Skrevet 29/07-03 14:34 | Sony har på deres "PlayStation Meeting" frigivet en hel del ny information om PSP'en - på tysk ;P
Fra GF:
"29.07.03 - Sony hat heute in Tokio das Handheld-System PlayStation Portable (PSP) vorgestellt. Auf einer Präsentation am Rande des 'PlayStation Meeting' wurden Details zum PSP genannt. Einige Infos wurden bereits auf der E3 genannt und sind in unserem E3 Bericht zu finden.
Neu ist, dass PSP über über Wireless LAN 802.11 verfügen wird. War auf der E3 nur von einer '32 Bit Architektur' die Rede, so sollen laut Sony CE Präsident Ken Kutaragi jetzt zwei 32-Bit MIPS R4000 CPUs vorhanden sein.
Die vollständigen technischen Daten:
Cutting Edge Technologies (Aiming to explore the future):
- 90nm Semiconductor Process
- Dual MIPS R4000 Core
- Vector Floating Engines
- Reconfigurable DSP Engine(VME)
- Advanced 3D Graphics Engine
- AVC(MPEG4) Decoder
- AES Crypto System
- 1.8GB UMD
21st Century Portable System:
* Vereint alle Formen der digitalen Unterhaltung *
- 3D-CG Game
- 7.1ch Audio, 3D Sound
- ATRAC3 plus, AAC, MP3 for Music
- AVC/@MP for Picture / Movie
- 16:9 Widescreen TFT LCD
- Embedded Wireless LAN 802.11
- Li-ion Battery
- Extension for GPS, Digital Tuner...
Optical Disc System:
- Large Capacity (3 x to CD-ROM)
- Media for Game/Music/Movie/Publishing
- Lower Manufacturing Cost
- Minimize Inventory Risk
- Repoat Ordering System
- Parental Lock System
- Regional Code System
- Copy Protection
UMD - Universal Media Disc:
* Ultimate Portable Disc for SD System *
- 60mm
- Laser Diode: 660nm
- Dual Layer : 1.8GB
- Transfer Rate: 11Mbps
- Shock Proof
- Secure ROM by AES
- Unique Disc ID
PSP CPU Core:
- MIPS R4000 32-Bit Core
- 128 Bit Bus
- 1~333 MHz @ 1.2V
- 8 MB Hauptspeicher (eDRAM)
- Bus Bandwidth: 2,6 GB/sec
- I-Cache / D-Cache
- FPU, VFPU (Vector Unit): @ 2,6 GFlops
- 3D-CG Extended Instructions
PSP Media Engine:
- MIPS R4000 32-Bit Core
- 128 Bit Bus
- 1~333 MHz @ 1.2V
- Sub Memory: 2MB (eDRAM) @ 2,5 GB/sec
- I-Cache / D-Cache
- 90nm Cmos
PSP Graphics Core 1:
- 3D Curved Surface + 3D Polygon
- Compressed Texture
- Hardware Clipping, Morphing, Bone(8)
- Hardware Tessellator
- Bezier, B-Spline(NURBS)
- ex 4×4 / 16×16 / 64×64 sub-division
~ reduce program /data
~ reduce memory footprint & bus traffic
PSP Graphics Core 2:
- Rendering Engine + Surface Engine
- 256bit Bus, 1-166 MHz @1.2V
- VRAM :2MB (eDRAM)
- Bus Bandwidth: 5.3GB/sec
- Pixel Fill Rate :664 M pixels/sec
- max. 33 M Polygon/Sec (T&L)
- 24bit Full Color: RGBA
PSP Sound Core:
- Reconfigurable DSPs
- 128 Bit Bus
- 166 MHz @ 1.2V
- 5 Giga Operations/Sek.
- CODEC
- 3D Sound, Multi-Channel
- Synthesizer, Effecter, ...
AVC Decoder:
- AVC (H.264) Decoder
- Main Profile
- Baseline Profile
- @ Level1, Level2, Level3
- 2Hours (High Quality) ~ DVD Movie
- 4Hours (Standard Quality) ~ CS Digital
Kommunikation:
- Wireless LAN 802.11 (Hot Spots, Home Server, usw.)
- IrDA (PSP, Handy, usw.)
- Stereo-Kopfhörer-Anschluss
- Memory Stick
- USB 2.0 (PSP, PS2, PC, usw.)
Die Tasten des PSP sollen dem vom PS/PS2 bekannten Layout /\, O, [] und X entsprechen, auch die Schultertasten L1 und R1 sind vorhanden. Hinzu kommen die bekanten Start- und Select-Tasten. Die Steuerung wird via Analogstick möglich sein.
Ein erster Prototyp soll auf der E3 2004 gezeigt werden. Software wird hingegen erst auf der Tokyo Game Show im Herbst 2004 vorgestellt. Die Markteinführung ist weiterhin für das 4. Quartal 2004 (weltweit) geplant.
Ken Kutaragi kommentierte die Vorstellung mit: 'Wir wollen den ultimativen Handheld machen.'
'PSP ist die dritte Generation der PlayStation nach der PlayStation2 und die Spiele werden sich sehr veränden', fügt Kutaragi hinzu.
'Ich habe heute morgen in der Zeitung viele Berichte gelesen, dass es der Videospiel-Industrie schlecht geht. Aber ich glaube, dass das nur vorübergehend ist. Es liegt an der Industrie, Innovationen zu machen. Japan ist das Land, das Videospiele erschaffen und groß gemacht gemacht. Und ich möchte die Spiele noch weiter bringen.'" | Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
|
|